Monday 9 May 2016

Vastauksia muutosta toiselle paikkakunnalle.

HOI!

Kuvaa Härmälän Saaresta. 
























Se on vissiin kesä nyt! Härmälän Saaressa on tullut parina päivänä käytyä päivettämässä ihoa ja nauttimassa veden liplatuksesta. Tänään kuitenkin aamulla heräsin hirveään kurkkukipuun ja kuumekin tuossa juuri äsken nousi, joten ajattelin pysyä sisällä (vaikka ulkona on se 28 astetta lämpöä..) ja avata ihmisille vähän mun elämää muuton suhteen. Usein kysyttyihin kysymyksiin voisin siis vastailla tässä kohtaa.

"Kun muutit toiseen kaupunkiin, kaverisi tietysti jäivät sinne, pidätkö heihin yhteyttä? Muuttiko poikaystävän löytäminen kaverisuhteitasi?"

- Kyllä, sinne he jäivät ja ei, en pidä yhteyttä (en puhu tietenkään kaikista, osan kanssa olen yhä väleissä). Kaveriporukkaani kuului usein ihmisiä, joille ei voinut kertoa asioita ilman, että niistä tiesi kohta joku muukin. Sain näistä asioista paljon selville sillä, kun ihmiset rupesivat poistamaan minua kavereistaan esim. facebookissa, saatuaan kuulla jotain kautta kertomiani asioita. En koskaan puhu pahaa kenestäkään, koska kunnioitan muita ihmisiä, kerron usein asioita itsestäni ja tapahtumia luottamuksella ja jos niitä asioita juoruillaan edes yhdelle ihmiselle eteenpäin, en usko että siinä ollaan enää ystäviä.

Harmillisen usein myös olen ollut kaveriporukassa se, joka ottaa yhteyttä ja aloittaa keskusteluita ja tekee aloitteen jos vaikka haluaa nähdä toisen, muuten ei tullut moneen viikkoon keneltäkään mitään. Siinäkin rupesi kaverit erottumaan, kun ei olla yhteydessä. Tuntui, ettei olekaan kovin tärkeä.

Sillä hetkellä kun tutustuin nykyiseen avomieheeni, tuntui siltä, että elämä alkaa olla raiteillaan ja vihdoin ne asiat, joita olen aina halunut, alkavat tapahtua. Niin ne tekivätkin.

Kaverisuhteeni todellakin alkoivat kariutua löytäessäni uuden kumppanin, mutta uskon sen johtuvan hyvinkin paljon siitä, että vietin niin paljon aikaa toisella paikkakunnalla. Tilanne olisi varmasti toinen, jos avomieheni olisi asunut silloin samalla paikkakunnalla kuin minäkin. Koitin pitää yhteyttä parhaimpiin ystäviini, mutta tuntui, että ajat eivät koskaan sattuneet yksiin. Kotona ollessa olin myös niin kiireinen koulun kanssa (valmistuminen oli ihan lähellä), etten oikeastaan kerennyt näkemään ketään.

Haluan antaa kuitenkin tähän vinkin ihmiselle, jonka ystävä on löytänyt kumppanin ja tämän myötä viettää suurimman osan ajastaan hänen kanssaan: Anna ystävällesi aikaa. Jos viesteihin vastaaminen loppuu kokonaan, siinä kohtaa voi jo alkaa muistuttelemaan, että olet myös hänen elämässään.

"Kaipaatko vanhoja ystäviäsi?"

- Ajoittain. Välillä myös toivon, että välit eheytyisivät ja voisin taas avautua ja kuunnella niinkuin ennen ja paremmin kuin ennen. Olen niin paljon kasvanut ja muuttunut ihmisenä (kiitos myös avomiehelleni), että nämä ystävyyssuhteet voisivat onnistua, ehkä vielä vahvempina.

"Onko uudelta paikkakunnalta vaikea löytää uusia ystäviä?"

- On. Olen asunut Tampereella joulukuun lopusta lähtien, enkä ole vielä tutustunut kehenkään, toisaalta en opiskelekkaan(ainakaan vielä), niin hieman vaikeata tai ehkä jopa mahdotontakin törmätä ihmisiin noin vain. Baareissa/yöelämässä ei juurikaan tule käytyä, baarissa viimeksi käynyt tai ylipäätänsä juonut olen viimeksi kesällä 2015. Tällä tarkoitan känniä, oluen juon muuten sillöin tällöin kotosalla. Ps. Baarit ovat todella huono paikka etsiä kavereita muutenkin :D

"Millä pidät yllä sosiaalista itseäsi?"

- Se on välillä hieman hankalaa. Minulla on kuitenkin nettituttuja joiden kanssa pidän yhteyttä ja miehen striimeissä saan onneksi jutella paljon ihmisille.


"Kadutko ikinä muuttamistasi?"

- En, en muuttaisi mitään. Olen tykästynyt Tampereeseen ja kyllähän tämä entisen asumiskuntani voittaa mennen tullen. Avomieheni on myöskin niin mahtava persoona, että olen hänen seurassaan muovautunut (ainakin omasta mielestäni) paremmaksi ihmiseksi kaikinpuolin. Olen ollut mielestäni melkein koko teini-ikäni hölmö idiootti :D Ainoa asia, joka harmittaa, on entisten kavereiden jääminen pois elämästä. Nykyään käyn porukoilla kuitenkin aika useasti, niin olisi minulla aikaa heitäkin nähdä...

"Pelottiko uuteen kaupunkiin muuttaminen sinua?"

- Ei. Olin aikaisemmin niin monta kertaa käynyt Tampereella ja tiesin, että eniten maailmassa haluan muuttaa yhteen poikaystäväni kanssa. Kyllä asia varmasti olisi ihan toisin jos yksin olisin lähtenyt näin kauas muuttamaan. :D


Tässä näitä muutamia kysymyksiä nyt oli, jos jotain tulee mieleen, voi vaikka heittää kommenttia tai viestiä niin vastaan mielelläni.

Tällä hetkellä odottelen miestä kotiin, jotta saan pitkästä aikaa tehtyä nakkisoppaa, joka onkin ihanteellinen ruoka kipeälle. Tänään tulee varmasti myös pelattua sekä tietysti välillä vilkuillen norppaliveä, joka minulla on kokoajan auki välilehdellä. Norppaa voi katsella livenä koko Toukokuun ajan TÄÄLTÄ. Live käy tosin välillä suht jännäksi, kun norppa päättää ottaa aurinkoa myös öhm..ulokkeelleen. :D

Vois itsekin ruveta Norpaksi, lähinnä kovin huolettoman elämän vuoksi :D

Saaren päästä on aika upeat näkymät.


























Metsäkissi! Rawr

























No comments:

Post a Comment