Wednesday 6 May 2015

Työpaikkajuorukellot.

Oon ollut työkokeilussa ties kuinka monessa paikassa ja melkein jokaisessa niistä on löytynyt näitä työpaikkajuorukelloja.

Olin eräässä liikkeessä työkokeilussa (jonka nimeä en nyt tietenkään mainitse) ja siellä oli myös joku muu tyttö töissä. Ihmisille on tosi mukava jutella niitä näitä työpäivän aikana ja siinä jopa vähän tutustuukin toiseen. Siinä kohtaa mulla menee hermo, jos mulle aletaan puhumaan jostain muista työntekijöistä ja että mitä mieltä ne on niistä. Tää tyttö sitte rupes puhumaan jostain harjoittelijasta, joka vähän aikaa sitten oli vasta lopettanut kyseisessä liikkeessä. Kertoi kuinka se teki sitä ja tätä ja oli sellanen ja tällanen, huonoja puolia se pelkästään mainitsi ja mistä se ei siitä tykännyt. Nyökytin vain, koska en viitsinyt sanoa mitä mun teki mieli, eli "olenko millään tavalla antanut sun ymmärtää, että mua kiinnostaa? Tee niitä omia hommias saatana."

Mua ärsyttää suunnattomasti tollaset ihmiset, tehkää omat hommanne ja lopettakaa se muitten vahtaaminen. Mua ei henkilökohtaisesti ole koskaan kiinostanut toisten ihmisten tekemiset, eli ei todellakaan kiinnosta taukohuoneessa kuulla korvaan kuiskattavan kuinka "pekka" oli sijoittanut tuoteet hyllyssä väärille paikoille ja on sen takia vitun tyhmä ja huolimaton, eikä myöskään se, että "saara" käy vapaa-aikana salilla ja tuo hikiset työvaatteensa työpaikan naulaan työpäivän ajaksi eikä mikään mukaan asia joka ei mulle kuulu millään tavalla. Ei ole tapana naureskella toisten kämmeille, kun itsellekin niitä tapahtuu.

Sitten nämä tälläiset facebook-ryhmät, jonka tietty pieni ryhmä on luonut. Sanotaan, vaikka että kaupan myyjät (n.7kpl) tekee itselleen ryhmän, missä keskustellaan menemään päivän tapahtumista. Siellä sitten hekotellaan ryhmän kesken, kuinka joku asiakas palautti sitä ja on vitun tyhmä, kuinka asiakas antoi paskan palautteen ja muuta kälätystä asiakkaista. Ja kyllä näitä on, erään ryhmän jäsenen kautta näin mitä ryhmän juttuihin kuuluu ja aikamoista paskaa siellä suolletaan työntekijöiden kesken esimerkiksi juuri pomosta. Tämä on idioottimaista, mutta kai ihan ok, kunhan mikään tälläinen ei näy tai kuulu sen ryhmän ulkopuolella.

Ja vielä tällee tiivistetysti jos et ymmrtänyt tekstistä, lopettakaa se paskanpuhuminen toisista työpaikalla.







No comments:

Post a Comment